مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 مرداد 1401 ساعت 07:422022-08-11اقتصادي

خبر خوب| روزهای پررونق تولید طلای سپید در مازندران


رییس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه عملکرد محصول امسال حدود 20 درصد رشد داشت، گفت: با توجه به کاهش بارندگی بحث آبیاری تناوبی موجب شد کشاورزان به اصل مصرف بهینه آب پی ببرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، علی محمد رمضانی رییس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران امروز درباره آخرین وضعیت کشت برنج در مازندران  اظهار کرد: با توجه به بارش ها کشاورزان نسبت به برداشت برنج رسیده اقدام کردند، به طوری که تاکنون عملیات برداشت در 42 درصد از اراضی شالیزاری استان انجام شده است.

وی افزود: تاکنون عملیات برداشت برنج در  88 هزار و 598 هکتار از شالیزارهای مازندران برداشت شده که از این میزان 98 درصد به صورت مکانیزه بوده و دو درصد باقی مانده به دلیل بارندگی و شرایط باتلاقی به صورت سنتی برداشت شده است.

رییس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه  عملکرد محصول امسال حدود 20 درصد رشد داشت، اضافه کرد: با توجه به کاهش بارندگی بحث آبیاری تناوبی موجب شد کشاورزان به اصل مصرف بهینه آب پی ببرند.

وی تصریح کرد: به 23 شهرستان استان بحث ممنوعیت کشت دوم برنج اعلام شده و تنها کشاورزانی که امکان کشت دارند باید دارای منبع آب مطمئن باشند و پس از آن اقدام به کشت مجدد برنج و پرورش رتون کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خبر خوب| روزهای پررونق تولید طلای سپید در مازندران

خبر خوب| روزهای پررونق تولید طلای سپید در مازندران